Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2011

"Υπάρχει και φιλότιμο...."Μια προφητική ταινία από τα παλιά.....

- Μαυρογιαλούρος: Δεν μου λες ρε Γκρούεζα, για να έχουμε καλό ρώτημα, εσύ τι δουλειά κάνεις; Με τι ασχολείσαι;
- Γκρούεζας: Ε, μα δεν σας είπα κύριε υπουργέ; Είμαι του κόμματος. Από τόσο δα μικράκι στο κόμμα. Αγωνίζομαι για το κόμμα. Ιδρώνω για το κόμμα.

Να θυμηθούμε ορισμένες ωραίες ατάκες από την θαυμάσια ταινία της Φίνος Φιλμ (παραγωγής 1965) «Υπάρχει και Φιλότιμο». Ο υπουργός Ανδρέας Μαυρογιαλούρος (Λάμπρος Κωνσταντάρας) που μεταβαίνει στο χωριό της ιδιαίτερης εκλογικής του περιφέρειας για να εγκαινιάσει ένα μαιευτήριο, πληροφορείται τις απάτες των ιδιαιτέρων του και παραιτείται από την πολιτική.
Ο Μαυρογιαλούρος ετοιμάζεται να αναχωρήσει το επόμενο πρωϊνό για την Πλατανιά και ο συνάδελφός του υπουργός (Γαβριηλίδης) τον επαινεί: Χαρά στο κουράγια σου Ανδρέα.


- Μαυρογιαλούρος: Ε, τι να κάνουμε Κωστάκη, περιφέρειά μου είναι. Οι γυναίκες και οι πολιτικοί πρέπει να προσέχουν πολύ τις περιφέρειές τους.


Ο Γκρούεζας (Δ. Παπαγιανόπουλος) με τον Ιδιαίτερο του υπουργού (Α. Ντούζος) ετοιμάζουν την υποδοχή στα εγκαίνια του μαιευτηρίου της Πλατανιάς.


- Ιδιαίτερος: Πώς πάνε οι ετοιμασίες για την υποδοχή;


- Γκρούεζας: Τα έχω κανονίσει όλα.


- Ιδιαίτερος: Α! Μπράβο!!! Γιατί πρέπει να υπάρχει παλμός... αυθορμητισμός.


- Γκρούεζας: Και τον αυθορμητισμό τον έχω κανονίσει!


Ο Μαυρογιαλούρος προβάρει τον λόγο του:


«Αγαπητοί μου συμπολίτες, είμαι ευτυχής που αναπνέω τον ζωοκτόνο... (διορθώνει) τον ζωογόνο αέρα της Πλατανιάς. Δεν είμεθα άνθρωποι των λόγων, είμεθα άνθρωποι των έργων... Θα σας εξαφανίσουμε (διορθώνει) θα σας εξασφαλίσουμε... θα...θα ...θα... σύνθημά μας είναι ένα...» (ακούγεται ένα δυνατό γκάρισμα).


Ο Μαυρογιαλούρος μαθαίνει για τα κατορθώματα των ανθρώπων του από χωρικό:


«Κύριε τσιμεντά. Σαράντα θα πάρεις, ογδόντα θα πεις πως πήρες. Κύριε σιδερά. Τόσα θα πάρεις, αλλά για τόσα θα υπογράψεις. Φάγανε από παντού. Φάγανε από τους σωλήνες, φάγανε από τα πατώματα, φάγανε από τα τσιμέντα, φάγανε από τα κουφώματα, φάγανε , φάγανε, φάγανε...».


Ο Μαυρογιαλούρος μαθαίνει τι γίνεται, επιστρέφει στην Αθήνα και υποβάλει την παραίτησή του. Ο κομματάρχης Γκρούεζας προσπαθεί να τον «καλμάρει», αλλά εισπράττει την δυσφορία του υπουργού:


- Μαυρογιαλούρος: Δεν μου λες ρε Γκρούεζα, για να έχουμε καλό ρώτημα, εσύ τι δουλειά κάνεις; Με τι ασχολείσαι;


- Γκρούεζας: Ε, μα δεν σας είπα κύριε υπουργέ; Είμαι του κόμματος. Από τόσο δα μικράκι στο κόμμα. Αγωνίζομαι για το κόμμα. Ιδρώνω για το κόμμα.
πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου